Bakanlığımızda KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) kullanımı başlatılmıştır.
2017 yılında KEP kullanılarak 7165 adet posta gönderilmiştir.
KEP kullanımı, evrakların hızlı, doğru ve daha az maliyetle gönderilmesini sağlamaktadır.
Bakanlığımızda Kayıtlı Elektronik Posta kullanımına yönelik çalışmalar, 2016 yılında
Başkanlığımız ile PTT arasında yapılan protokol neticesinde kep hesaplarının alınmasıyla başlatılmıştır.
KEP’in Bakanlığımızda kullanılan elektronik belge yönetim sistemine entegre edilmesiyle birlikte
2017 yılı Temmuz ayından itibaren KEP kullanımı başlatılmıştır.
2017 yılında toplam 7165 adet evrakın, KEP kullanılarak gönderilmesi sağlanmıştır.
7165 adet evrakın KEP ile gönderilmesinin maliyeti 2.507,75 TL’dir. Aynı sayıda evrakın
normal posta yoluyla gönderilmesinin maliyeti ise, 14.330,00 TL olarak hesaplanmaktadır.
Ayrıca Bakanlığımız merkez birimlerinin daha önceki yıllarda ayrı ayrı usullerle yürütülen gelen ve giden evrak
hizmetleri, Başkanlığımız bünyesinde faaliyet gösteren evrak servislerinin personel, teknik imkanlar ve mekan
açısından geliştirlmesi ile birlikte tek merkezden yürütülmeye başlanılmıştır.